Wymagane dokumenty
1. Wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym..
2. Dokument tożsamości do wglądu.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Stanu Cywilnego, ul. Zachęta 57 , 26-650, parter , pokój 12, tel. 48 618 00 95
Wniosek można złożyć również elektronicznie za pomocą Profilu Zaufanego na platformie ePUAP
Termin i sposób załatwienia
Zaświadczenie o stanie cywilnym wydawane jest osobie, której dotyczy.
Zaświadczenie jest ważne przez okres sześciu miesięcy od dnia wystawienia.
Sprawa załatwiana jest bez zbędnej zwłoki.
Jeżeli akty stanu cywilnego dot. osoby składającej wniosek znajdują się poza Przytykiem , sprawa jest załatwiana niezwłocznie po uzyskaniu z właściwego urzędu stanu cywilnego tych dokumentów.
Na wniosek strony do zaświadczenia może zostać wydany formularz wielojęzyczny obowiązujący w krajach UE, będący urzędowym tłumaczeniem zaświadczenia.
Opłaty
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia wynosi 38 zł.
Opłata skarbowa za wydanie formularza wielojęzycznego wynosi 17 zł
Opłatę można wnieść kartą lub blikiem na miejscu lub przelewem na konto:
Urząd Miejski w Przytyku
BSRz Radom O/Przytyk
.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t. j Dz.U. 2025 poz. 594)
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. 2023 poz.2111)
3. Ustawa z 04 kwietnia 2019 roku o przedkładaniu niektórych dokumentów urzędowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U.2019 poz. 860)















